Kantelement

Helgen har varit lugn, vi har inte varit uppe vid tomten på några dagar. Så jag tog chansen när jag skulle skjutsa hem min lillasyster. 
Till vår förvåning fick vi se detta.
 
 
Kanter är på plats! Detta skulle dom inte börja med förens veckan som kommer! Så det blev en glad överraskning. Men det ser så fruktansvärt litet ut! Lillasyster trodde mig inte när jag sa att det är 160kvm. Men det ser litet ut. Men vad jag har läst av andra bloggare så blir det genast större sen när huset kommer, så det får vi hoppas på!
 
Vi har fortfarande en bra bit på tomten som inte har fyllt ut än, vi har räknat lite snabbt att det skall till med 2-300kubik fyllnadsmassor till. 
Vi tog kontakt med han grävaren som röjde så fint vår tomt om han visste eller om han hade fyllnadsmassa som vi kunde få köpa. För en peng så avänder han vår tomt som en tipp där han lassar av det han inte behöver hos andra.
 
Jag har som plan nu också som jag måste börja med nu i närmaste dagarna att plocka ut all sten som ligger i dessa högarna som är någorlunda storlek och spara och använda som kant i trädgården eller runt huset. Vad tror ni om det?
★ Huset, ★ Tomten | |
Upp